Élise
Lhomeau

pensionnaire

In 2010, Élise Lhomeau starred in The Girls in Black (Des Filles en noir), a film by Jean-Paul Civeyrac, which was selected as part of the Directors’ Fortnight at the Cannes Film Festival. Along with working on several short movies, she starred in Léos Carax’sHoly Motors, which was shown as part of the 2012 Cannes Film Festival’s official selection; Jacques Bral’s Black Really Suits You (Le Noir (te) vous va si bien); Claire Denis’ Bastards (Les Salauds); Frédéric Proust’s 60 Going on 12 (12 ans d’âge); Tommy Weber’s Sleepless Night in Paris (Quand je ne dors pas); and Mia Hansen-Løve’s Things to Come (L’Avenir), which won the Golden Bear for Best Director at the 2016 Berlin International Film Festival.

While at the Conservatoire national supérieur d’art dramatique where she was trained by Dominique Valadié and Laurent Natrella, Élise Lhomeau directed Dostoyevsky’s The Dream of a Ridiculous Man. Upon her graduation, Denis Podalydès, who had directed Molière’s Le Bourgeois Gentilhomme, suggested she takes up the role of Lucile when the play goes on tour. Christophe Honoré directed her in Fin de l’histoire after the work of Witold Gombrovicz. Between 2015 and 2017, she participated in Berliner Mauer: Vestiges,Memories of Sarajevo and Dans les ruines d'Athènes, a trilogy by two of her graduation colleagues Jade Herbulot and Julie Bertin - Le Birgit Ensemble. In November 2017, Patrick Pineau entrusted her with playing Émilie in Mohamed Rouabhi’s play Jamais seul, shown at the MC93 Maison de la Culture in Bobigny.

Since the 1st of September 2018, Élise Lhomeau is pensionnaire of the Comédie-Française, where she has taken up the role of Zerbinette in Molière’s Scapin the Schemer (Les Fourberies de Scapin) directed by Denis Podalydès.

During the 2018/2019 season, Élise Lhomeau can be seen in Bertolt Brecht’s The Life of Galileo and in the rerun of Racine’s Bajazet, both directed by Éric Ruf; as well as in the rerun of Molière’s Les Fourberies de Scapin by Denis Podalydès.

At the Comédie-Française

2022-2023

2021-2022

  • La Comtesse d'Escarbagnas

    by Molière artistic direction Noam Morgensztern

    Julie, amante du Vicomte

    Vx-Colombier

  • Les Fourberies de Scapin

    by Molière Directed by Denis Podalydès

    Zerbinette (Alternating)

    Richelieu

  • L'Avare

    by Molière Directed by Lilo Baur

    Élise, fille d'Harpagon, amante de Valère

    Richelieu

  • Anéantis

    de Sarah Kane Mise en scène Simon Delétang

    Cate

    Studio

  • 7 minutes

    by Stefano Massini directed by Maëlle Poésy

    Sabine

    Vx-Colombier

2020-2021

2019-2020

  • Les Fourberies de Scapin

    "Scapin The Schemer" by Molière Directed by Denis Podalydès

    Zerbinette (alternately)

    Richelieu

  • La Vie de Galilée

    Life of Galileo by Bertolt Brecht Directed by Éric Ruf

    Virginia

    Richelieu

  • La Puce à l'oreille

    A Flea in her ear by Georges Feydeau Directed by Lilo Baur

    Antoinette

    Richelieu

2018-2019

  • La Vie de Galilée

    Life of Galileo by Bertolt Brecht Directed by Éric Ruf

    Virginia

    Richelieu

  • Les Fourberies de Scapin

    Scapin The Schemer by Molière Directed by Denis Podalydès

    Zerbinette (Alternating)

    Richelieu

  • Découvrez

    la saison 23-24

  • Nous soutenir

    Faire un don

OUVERTURE DE LA SAISON 2023-2024

— Voir la présentation de la saison par Éric Ruf

— Télécharger la brochure

— Télécharger le calendrier

Ouvertures des ventes pour les représentations du 19 septembre 2023 à début mars 2024 :

JEU 25 MAI à partir de 11h
achat des Cartes Comédie-Française 2023-2024
MER 31 MAI à partir de 11h
achat des places aux tarifs Cartes
MER 7 JUIN à partir de 11h
achat des places pour tous les publics individuels et les groupes

VIGIPIRATE

Suite au renforcement du plan Vigipirate, toute personne se présentant avec une valise ou un sac (hors sac à main) se verra interdire l'accès à l'enceinte des trois théâtres de la Comédie-Française.
Pour faciliter les contrôles, merci d'arriver au minimum 30 minutes avant le début des représentations.