La Princesse au petit pois

The Princess and the Pea
by Hans Christian Andersen
Directed by Édouard Signolet

Studio

29 May 28 June 2015

Studio

La Princesse au petit...

2015-05-29 00:00:00 2015-06-28 00:00:00

A prince wished more than anything else to marry a princess, but it had to be a real one.

After travelling the world without finding a suitable match, he returned to his father’s castle despondent. On the night of an apocalyptic storm, a girl––in a terrible state––comes knocking at the door and claims to be a real princess! The old king offers her hospitality. To make sure she’s telling the truth, the queen mother places a pea under a bed of twenty mattresses and twenty duvets. The princess doesn’t get a moment’s sleep all night and is covered in bruises the next morning. Such sensitive skin can only be that of a genuine princess. The prince therefore marries her. As for the pea, it is still on display at the museum.


Hans Christian Andersen, the author
Poor and orphaned at a young age, Hans Christian Andersen (1805-1875) sought his fortune in Copenhagen at the age of 14. Throughout his life he wrote novels, often inspired by his personal experience. He was also the author of several autobiographies, a voluminous correspondence, and a sizeable diary. However, it was his fairy tales, written over a period of more than forty years, which earned the Danish author worldwide fame. These stories, which for a long time now have been part of world heritage, are characterised by their skilful use of the vernacular, and their subtle descriptions of emotions embedded in the fantastical world of the fairy tale.

Édouard Signolet, the director
After doing university studies and training as an actor, Édouard Signolet staged a series of three Sofia Fredén plays from 2008 at the Théâtre Ouvert:Hand in Hand, Rotten and The Bike. In 2012, he directed Hervé Blutsch’s Gzion at the Lycée Français in New York. As artist in residence at the Théâtre Ouvert for the 2012/2013 season, directing Jonas Hassen Khemiri’s We Who Are Hundred and Pau Miró’s Buffalos. He has also collaborated with the director Jeanne Roth on numerous operas, such as Rossini’s La Cenerentola and Pergolesi’sThe Servant Mistress. He is in charge of the staging of the educational concerts of the Les Siècles orchestra at the Salle Pleyel and the Cité de la Musique. In his view, Andersen’sThe Princess and the Pea offers a magnificent parody of a fairy tale, where appearances are deceptive, and where the moral of the story is but a small thing, as it is given by... a pea.

Avec le soutien de Haribo

Duration

about 1 hour

Venue
-logo-2016-comedie-francaise-cmjn-studio-adresse-01

Creative team

Adaptation****: Antoine Guémy, Edouard Signolet and Elsa Tauveron
Direction****: Edouard Signolet
Direction assistant: Elsa Tauveron
Scenography****: Dominique Schmitt
Lights****: Éric Dumas
Costumes****: Laurianne Scimemi

Distribution

the company

  • Lunettes connectées disponibles à la Salle Richelieu

  • Découvrez

    la saison 24-25

SAISON 24-25

OUVERTURES DES VENTES POUR LES REPRÉSENTATIONS DE SEPT 2024 À MARS 2025 :

Les connections web en masse à l'ouverture des ventes de la saison 2024-2025 ont provoqué une chute du serveur du logiciel de billetterie. Une décision commune de la Comédie-Française et du prestataire de billetterie a été prise de fermer la vente en ligne pour les ventes de la saison 2024-2025. Les réservations restent ouvertes par téléphone au 01 44 58 15 15 (nous engageons les spectateurs à espacer leurs appels et éviter une surcharge à l’ouverture des réservations de 11h). Nos équipes ont été renforcées et les demandes seront traitées même si ce temps de traitement sera allongé par rapport à la vente en ligne.

L'ouverture des ventes hors cartes d'adhésion, prévue initialement le 19 juin à 11h par Internet et par téléphone, est reportée à une date ultérieure non communiquée à ce jour.

Si vous souhaitez avoir les dates de mise en ligne et de réservation au plus tôt, vous pouvez vous inscrire en suivant ce lien.

Le site reste disponible pour la vente des spectacles de la saison en cours 2023-2024.

Nous nous excusons pour ces problèmes et remercions les spectateurs et spectatrices de leur patience, fidélité et encouragements.



VIGIPIRATE

En raison du renforcement des mesures de sécurité dans le cadre du plan Vigipirate « Urgence attentat », nous vous demandons de vous présenter 30 minutes avant le début de la représentation afin de faciliter le contrôle.

Nous vous rappelons également qu’un seul sac (de type sac à main, petit sac à dos) par personne est admis dans l’enceinte des trois théâtres de la Comédie-Française. Tout spectateur se présentant muni d’autres sacs (sac de courses, bagage) ou objets encombrants, se verra interdire l’entrée des bâtiments.

vigipirate-urgenceattentat2